Ett Örebro för alla!
2005-11-11
  Att uttrycka en åsikt
I dagen NA så framförs det kritik mot att jag har sagt vad jag tycker om gratis kollektivtrafik från företrädare för andra partier. Att jag som företrädare för socialdemokraterna skulle vara tvungen att dela den åsikt som de partierna har bara för att den ingår i en uppgörelse mellan våra partier. Det är en konstig syn på demokrati och en konstig syn på vår uppgift som politiker och medborgarföreträdare.

Jag har i alla sammanhang under de år jag har jobbat med kollektivtrafikfrågor alltid framfört vad jag tycker om gratis buss. Jag har sagt det i möten med resenärer, med bussförare, med bussföretag och med trafikplanerare. Jag har framför det på interna och offentliga politiska möten. Skulle jag helt plötsligt inte ha rätt att framföra den åsikten bara för att vi gjort en uppgörelse?

Vad jag har sagt är att jag är beredd att stödja uppgörelsen. Att vårt parti är beredd att stödja uppgörelsen som en del i en helhet där många andra frågor också ingår. Även om vi inte tycker om just det här förslaget. Jag har inte hoppat av uppgörelsen. Inte ens hotat med att hoppa av. Jag har framfört en åsikt. Det tror jag att väljarna förväntar sig av mig.
 
Comments: Skicka en kommentar

<< Home

Min bilder
Namn:
Plats: Örebro, Örebro län, Sweden

Jonas Karlsson har uppdraget som kommunalråd med ansvar för Samhällsbyggnadsfrågor i Örebro kommun.

ARCHIVES
september 2005 / november 2005 / februari 2006 / mars 2006 / april 2006 / september 2006 / oktober 2006 / december 2006 /


Powered by Blogger